2013. augusztus 16., péntek

Túrós batyú


Régebben egyáltalán nem szerettem a túrót, de mostanában egyre több olyan ételt csinálok amit gyerek koromban ki nem állhattam és közéjük tartozik a túrós batyu is a többi túrós társával együtt. Tehát igaz a mondás, hogy az ízlés megváltozhat.

Fél kg lisztből 2 és fél dl tejből, 1 tojásból, 1kk sóval,2 ek cukorral, és 2 dkg élesztővel kenyérsütő gépben  kelt tésztát dagasztottam, amikor már majdnem jó volt a tészta bele csurgattam 7 dkg olvasztott vajat és hagytam, hogy a gép alaposan összedolgozza.
Kelesztő tálban a duplájára kelesztettem...
Közben elkészítettem a tölteléket.

Fél kg túrót, 6 ek cukorral kikevertem, hozzá adtam 2 tojás sárgáját egy csipet sót, 2 ek búzadarát és 2 ek vaníliás pudingot és fél citrom héját reszeltem bele. Ezzel alaposan összekevertem, majd a két tojás felvert habját lazán hozzáforgattam.

A megkelt tésztát átgyúrtam és 2-3 mm vastagra kisodortam. kb 10x10 es négyzetekre vagdostam, mindegyik közepére egy ek tölteléket tettem. A négyzet sarkait felhajtottam, kialakítva a batyut majd tekertem egyet rajta, hogy úgy is maradjon.

Sütőpapíros lemezre tettem, felvert tojással lekentem, majd pihiztek egy 10-15 percet amíg a sütő 180 fokra felmelegedett. 20 percig csücsültek bent, szép pirosra sültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése