2013. október 21., hétfő

Langaló, tökipompos, kenyérlángos stb...



 Pizzát sokat sütök az én pizzafüggő nagyfiamnak. Általában ő csak sonka gombásat eszik, de az utóbbi időben a szalámis is bekerült a repertoárba. Langalót csak vásárban ettünk eddig... Viszont most napok óta motoszkált a fejemben, hogy meglepem a srácokat vele.
Nem tudtam a fiúk mit fognak szólni hozzá, mert ez ugye nem pizza, de meglepően jól fogadták. Lehet most egy ideig átveszi a helyét.
Mondjuk a srácaim, se a sült hagymát se a sült szalonnát nem szeretik, így nekik csináltam szalámisat. Minden ugyan úgy készült mint a mienken, csak szalámit tettem rá a már említett feltét helyett.

3 dl tejet, 1 dl olajat, 1 tojást, 1 kk cukrot, 2,5 dkg élesztőt, 1 tojást, 60 dkg lisztet és egy tk sót ebben a sorrendben a kenyérsütőbe pakoltam és egy jó kis tésztát dagasztottam. Kelesztő tálban duplájára kelesztettem. Nagyon szuper tészta lett belőle, nem kelett a nyújtással sem kínlódni, könnyedén nyújtottam.
Negyedrészt tésztát elvettem ebből lett a srácoké.
Szóval egy gáztepsi nagyságára nyújtottam, s 180 fokra előmelegített sütőben 10 percig elősütöttem. Megböködtem sütés elött a tésztát, hogy emelkedjen de ne hólyagosodjon..

Amíg sütöttem elő addig elkészítettem a rávalót. 4 dl tejfölt összekevertem egy kk házi fokhagyma krémmel.
30 dkg húsos főt szalonnát szép apróra felkockáztam és kissé elő sütöttem. Ezalatt két kisebb fej hagymát megtisztítottam karikára vágtam és a szeleteket szét nyomkodtam, hogy sok karikám legyen.
15 dkg sajtot lereszeltem..

Elősütött tésztát meg kentem bőven tejföllel, rászórtam a szalonnát a hagyma karikákat

 és a sajtot a tetejére.

Vissza toltam a sütőbe még 15 percre...

Apjuk nem volt ugyan éhes de egy jó nagy szeletet így is sikerült eltüntetnie :D


1 megjegyzés:

  1. Nyamm-nyamm! De szeretem. Én húsos bacon szalonnát kockázok rá. Nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés