2013. november 29., péntek

Pulyka fajitas blogkostoló 13 ra


Ezen forduló házi asszonyánál  Csak mert szeretem blogon, bő és részletes leírás van a játékra vonatkozóan. Nekem most druszámnál ChefTündér lehetett nézelődnöm és elkészítenem ami nekem meg tetszik. Kérés volt ha van rá mód tegyük választottunkat ünnepivé, de ez az étel pont olyan amilyet én így egyszerű mivoltjában ünnepek alkalmával szeretek készíteni. Különleges ízvilágú és nem kell órákat a konyhába tölteni nyugodtan a családdal lehetek én is. Szóval ez úgy tökéletes ahogy van.

Mostanában mi a pulyka húsit részesítjük inkább előnyben, így most ez az étel is abból készült.
A tortilla lapokat magam sütöttem ITT megtalálod, most mint szinte minden kb egy éve ez is tönköly lisztből készült.


De ne szaladjunk ennyire előre.

Fél kg pulyka mellet felcsíkoztam, el készítettem a pácot. Fél dl olíva olajjal kevertem össze a következőket:
3 gerezd zúzott fokhagyma, fél reszelt hagyma, fél kk darált köménymag, ugyanennyi friss őrölt bors, 1 ek méz és egy leheletnyi fahéj. Ezek a fűszerek nem szerepeltek Tündinél, de adtam magamnak egy kis alkotói szabadságot és az ízlésünkre igazítottam az ízvilágát. Gyerekeim nem szeretik az erős csípős ételeket, tudom a mexikói alapból az de mit tudok csinálni...? Mondjuk azt, hogy a chilit kihagyom, és pirosarannyal próbálom a paprika ízét helyettesíteni amiből 1 kk mennyiséget teszek, Szárított petrezselyem zöldet és sót tettem még a pácba. Kikevertem, majd az egészet rázuttyintottam a már előkészített húsra.
2-3 órára hűtőbe tettem had érjen.

Ez idő alatt elkészítettem a tortilla tésztááját és kisütöttem.

Majd egy száraz serpenyőbe öntöttem a husit pácléstűl mindenestűl, és gyorsan át sütöttem. Amikor majdnem kész volt a hús hozzá adtam egy doboz babkonzervet és egy fél kukoricát amivel jól össze sütöttem. Fél piros húsú kaliforniai paprikát apróra vágtam és szintén hozzá adtam, de ezzel egy időben 2 jó marék reszelt sajtot is tettem, amivel már csak össze olvasztottam.

Tálaláskor a tortillára kanalaztam a húsos ragut, feltekertem kívül meglocsoltam tejföllel és bőven szórtam sajttal.

Zöld vegyes salátát joghurtos öntettel fogyasztottunk hozzá.

Köszönöm Tündi a finom ebédet ;) !

2 megjegyzés:

  1. Hű, de guszta! Én is nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen Tündékonyhás Tünde, hogy elkészítetted a receptemet, remélem máskor is köszönthetlek majd a látogatóim között, játék nélkül is szívesen látlak! ....ja, és ki fogom próbálni a te fűszerezésedet is, mert izgalmasan hangzik, bármennyire is szeretem a csípős ízeket!

    VálaszTörlés