2014. május 3., szombat

Zserbó csiga


Hát na... Enni azért mi is eszünk még ha leírni nincs is időm rá. De már látom a végét az alagútnak, ha minden jól megy 10. én levizsgázok és akkor talán több időm jut azokra a dolgokra amiket egy éve kénytelen vagyok hanyagolni. Többek között és elsősorban a blogomat. De már kissé unalmas, hogy ahányszor tudok írni valamit mindig szabadkozok. Így most gyorsan rá is térnék a receptre.

Vicuska osztotta meg velünk ezt a csoda tésztát amivel most volt szerencsém dolgozni. Idő hiányában igen csak jó szolgálatot tett. Gyorsan összeállítható a tészta, és a hűtőben szépen kivárja a sorsát.

2 tojást jól kikeverünk 5 ek cukorral és egy kk sóval.Majd hozzá adunk egy kis pohár tejfölt,  (2,5 dl) de lehet joghurt vagy kefir is, 10 dkg vajat megolvasztunk és ezt is hozzá csurgatjuk de vigyázzunk ne legyen forró nehogy összekapja a tojást. Rá szitáltam kb fél kg lisztet és 2,5 dkg élesztőt rámorzsoltam. Kissé lágy ragadós tésztát kell kapni. Simára kidolgoztam. Az eredeti recept szerint Vicuska liszttel szórta meg én olajjal kentem meg, nehogy kiszáradjon. Jól záródó dobozba tettem és a hűtőbe raktam. Reggel készítettem el a tésztát és vacsira készültek belőle a csigák. 3 órát kell pihentetni a hidegen de tovább is eltartható bent. Bármire fel lehet használni amit amúgy is kelt tésztával készítenénk.

Miután kivesszük kissé át gyúrjuk, ha úgy kívánja kis lisztet gyúrjunk még hozzá. Fél órát pihenjen így, addig elkészíthetjük a tölteléket. Ebben az esetben én diót daráltam...

Mikor lejárt a pihentetési idő kinyújtottam fél cm vékonyra, barack lekvárral megkentem és dióval jól megszórtam. Kb10-15 dkg lekvár és 20-25 dkg darált dió kell hozzá.
Feltekertem a tésztát és 2 cm es csiguszokat vágtam , majd sütőpapíros lemezre tettem kissé a közepét lenyomtam, h ne forduljon ki sütés közben.

180 fokra elő melegítettem a sütőt, míg ez megtörtént addig pihentek a csigák.  20-25 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése