2014. július 17., csütörtök

Natúr csirkemell gombaszósszal és kuszkusszal


A minap ezt a finomságot tettem az asztala a családom elé. Na jó nekik rizzsel tálaltam, de mivel én fogyizok a kuszkusz jobb választásnak tűnt.

Csirkemellet felszeleteltem, sóztam és pár órára a hűtőbe így pihentettem.  25 dkg gombát erre a célra tartott köröm kefével megsikáltam, és feldaraboltam. Egy kisebb hagymát megtisztítottam és felkockáztam. kevés olajon üvegesre hevítettem, rá dobtam a gombát és át forrósítottam. 1  dl vízzel felöntöttem és kb 10 perc alatt megfőztem. 1 pohár (200 ml) tejszínbe csomó mentesen elkevertem 2 ek étkezési keményítőt (ha nincs liszttel is helyettesíthető) és a gombához csurgattam. Sűrűsödésig forraltam. Eközben 25 dkg szintén megsikált gombát kevés vajon megpároltam sóztam...
 A húst kb 2-3 ek olajon teflon serpenyőben hirtelen megsütöttem.

Kuszkusszal sem volt különösebben sok probléma. Egy jól záródó műanyag tálba szórtam egy csészényi kuszkuszt. Rá dobtam egy kis darabka vajat sóztam, majd egy csészényi forrásban lévő vízzel nyakon öntöttem. Lefedtem a doboz tetejével kissé össze rázogattam és 5 percre magára hagytam. 5 perc után átkevertem, és a tetejét fogyasztásig vissza tettem. Mire enni akartam a szemek a folyadékot szépen magukba szívták nagyon frankó szépen szétboruló kuszkuszom lett :D

Ezután már csak tálalni kellett és hamizni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése