2014. október 13., hétfő

Gombás töltött csirkecomb, velesütött burgonyával



Mostanában valahogy az ihlet és én nem vagyunk jóban. Azokat a jól bejáratott étkeket készítem amiket ha álmomból felkeltenek is meg tudok csinálni. De most ellátogatott hozzám és én tárt karokkal fogadtam :D
A töltött húsok nem az én világom...pedig szeretem őket de valahogy sosem az igazi. Épp ezért ennek a combikának is nehezen álltam neki , de megcsináltam, és nem bántam meg. család szerint fel lehet venni a repertoárba.

10 dkg bacn szalonnát felkockáztam nagyon apróra és egy ek olajon kiolvasztottam. Rádobtam egy kis fej apróra vágott vörös hagymát amit üvegesre pároltam. 25 dkg shampion gombát miután tisztítottam szeleteltem hozzá adtam a serpenyőbe, picike sót, borsot adtam hozzá és készre pároltam. A folyadékot amit kifőtt mind elfőztem róla. Félre húztam hűlni.
Ezalatt a csirkecombokat meg tisztítottam, epiláltam és a bőrt óvatosan az ujjam alá dugva fel lazítottam.
Mikor a gombás egyveleg meghűlt kissé 2 szelet áztatott toaszt kenyeret adtam hozzá meg egy kicsi májkrém konzervet, valamint egy tojást. Ezt kikevertem....majd a már előkészített fel lazított bőr alá tömködtem.

Krumplit pucoltam, mostam és nagyobb darabokba összevágtam amit a jénai aljába szórtam. Semmi fűszert nem tettem rá, a kicsorgó húslé lesz a fűszer.
 A csirke combokat kívülről bedörzsöltem sültcsirke fűszersóval és a krumplira fektettem. Maradt vissza egy kevés töltelék de azt sem dobtam ki, hanem baconba tekertem és a hús közé tettem azt is.
Minden combira egy darabka vajat fektettem egy ld vizet öntöttem a krumpli alá és a jénait lefedve 200 fokos sütőbe toltam 45-50 percre.

Az idő lejártával levettem a fedőt a csibe bőrét megkentem olvasztott vajjal és még 20 percig pirítottam. Időnként bekentem vajjal.

Ropogós fincsi lett így a bőre is.  Zöld salátával és a vele sült burgonyával fogyasztottuk.

1 megjegyzés:

  1. Jujjujjujj! Ez brutálisan finom lehetett. Szinte kiugrik a képről a tányéromba. Mondom is anyukámnak, hogy ha csirkét vág, nekem tegyen 4-6 db-ot össze és abból ezt elkészítem. Amúgy tuti remek vendégváró étel! :-))Jó, hogy a múzsa homlokon csókolt!;-))

    VálaszTörlés