2016. március 14., hétfő

Chia magos sajtos pogi

Nem régen találtam rá a chia magra. Amit olvastam róla az az, hogy szinte egy csoda élelmiszer.
Én most nem is taglalnám mi mindenre jó azon tul, hogy a diétába kiválóan be illeszthető.
Ha szeretnél róla bővebben is olvasni a chia-mag.hu oldalon megtehetetd. Engem minden esetre meggyőzött.
Igyekszem egyre több ételbe bele is csempészni. Ezt tettem most is a családom nem kifogásolja.

Hozzá valók:

-60 dkg liszt (tönköly)
-25 dkg kókusz zsír/ vagy vaj/ esetleg 10 dkg disznózsír
-1 tojás+1 a kenéshez
-25 dkg sajt reszelve+10dkg a tetejére
-fél kocka friss élesztő
-fél dl tej
-1 teáskanál barna cukor
-1 evőkanál só
-3 evőkanál chia mag
- 2 dl tejföl vagy sűrű tejszín

Elkészítés:

Semmi extra teendőnk nincs. A szokásos módon össze állítjuk a tésztát. Tehát az élesztőt a fél dl cukros tejben fel futtatjuk. Liszt a tálba, mehet hozzá a zsiradék a só, chia mag, tejföl és a felfuttatott élesztő.
Én a tésztát kétszer hajtogattam 2x es hajtással 20 perc pihentetéssel.
Az utolsó hajtás és pihi után kinyújtottam kb 1 ujnyi vastagra. Nem volt kedvem szurkálni, ezért miután késsel berácsoztam a tetejét csak simán egyforma kockákká vagdostam. lekentem felvert tojással, sajtot szórtam a tetejükre volt amejikre chia mag került a lemezen pihentek még 20 percet, majd 200 fokra elő melegített sütőben 15-20 perc alatt arany barnára sütöttem.

Nagyon finomak lettek :D




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése