2016. június 3., péntek

Mágnás diós süti Blogkostoló 29.

                                                                 

Ismét játékra adtam a fejem :) Immáron sokadjára most Gabinál a Fűszermánia blogban...A játék részleteit nem ecsetelem, szerintem már nincs ember aki ne ismerné.
Szóval ez alkalommal Az Abroszravalónkat egy tényleg Kipróbált és valóban Bevált recepteket publikáló blogról hoztam :D

Rácsos linzert viszonylag gyakran készítek, bár az utóbbi időben a felhalmozott tömenytelen mennyiségű édességre hivatkozva nem igazán sütöttem semmi sütit. Na nem mintha most jelentősen csökkent volna a csoki, és bonbon állomány, viszont szert tettünk egy nagyobb (khm: 5kg) mennyiségű dióra. Na meg ez a sütike is csokit kíván így kinyírtam egy (Milka) Mikulást (még épp csak érvényes szavidővel).
Szóval a rácsoshoz vissza térve ez is az, de a diót nem csak úgy rá szórjuk a tetejére hanem fincsi dióhabot csinálunk belőle. Na de lássuk csak, hogy mégis hogyan ;)


Hozzávalók:

Tésztához:

-32 dkg liszt (nálam finom tönköly)
-20 dkg vaj
-1 db tojás
-1 cs sütőpor
-Eredeti recept szerint citrom és leve de év vaníliás cukrot tettem inkább 2 cs bele
- 1-2 ek tej
-10 dkg cukor

Krém:

-20 dkg darált dió
-3 db tojás
-15 dkg cukor
-rumaroma
-5 dkg tejcsoki

-lekvár

Elkészítés:

A vajat a liszttel elmorzsoljuk, amikor már morzslékos hozzá adjuk a tészta többi hozzávalóját a tej kivételével és gyorsan össze dolgozzuk. ÍA tejcsi arra kell, hogy ha esetleg nem akarna össze állni akkor lazítsuk vele a tésztát és birjuk rá, h egységet alkosson.
Amíg a krém elkészült hűtőbe tettem.

A krémhez a diót ledaráltam, és a csokit hozzá reszeltem. A tojásokat ketté választottam, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, a sárgáját a cukorral kihabosítottam és az aromát hozzá csurgattam.Ugyanis ha diós az nálunk rumos... Majd a tojás habokat óvatosan összeforgattam végül pedig a diót is hozzá adtam.

lehet össze állítani a sütit.:
A tészta 3/4 kinyújtottam, nekem nem szakadt szépen tudtam vele dolgozni. Kivajazott, lisztezett tepsibe fektettem, megkentem lekvárral. Nekem most házi szilva volt itthon. Ráöntöttem a dióhabot és a maradék tésztával berácsoztam. Pici tejjel lekentem....
180 fokra előmelegített sütőbe toltam 10 percre majd a hőfokot 160 ra mérsékelve további 20 percig sütöttem. A tepsiben hagytam kihülni, majd szeleteltem és porcukorral meghintettem.
Töredelmesen bevallom, megkostoltam, és állíthatom, hogy nagyon finom. komoly erőfeszítésembe fog kerülni, hogy ne egyek belőle ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése