2017. január 31., kedd

Gomba keksz

Valami egyszerű, de égis különleges süteményt kerestem a fiúknak. Ennél tökéletesebbet nem is találhattam volna. Mindennel együtt fél óra volt az elkészítése, és a látszat ellenére semmi hatalmas gasztronómiai bravűr nincs a dologban, csupan egy icipici furfang. 
Nagyon sokan elkészítették már, nekem a legjobban az tetszett amit ildi KOKKI blogon találtam.

Hozzávaók:

  • 180g liszt ( nálam tönköly)
  • 90g étkezési keményítő
  • 80g porcukor
  • 1 tojás
  • 120g vaj
  • 1 tk sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja, vagy citrom aroma ( nekem aromám volt)
  • 1 csipet só
  • 1 ek cukrozatlan kakaópor
  • 1 kis aromás üveg

Elkészítés:

A vajat a liszttel elmorzsoljuk majd hozzá adjuk a sütőport, cukrot, keményítőt és a sót. Jöhet hozzá az aroma, és a tojás is. Gyors mozdulatokkal sima tésztává gyúrjuk... Egy sütőpapírral bélelt tepsire a tésztából dió nagyságú golyókat pakolunk egymástól kissé távol mert a gombácskák terülnek egy picit. Majd az aromás üveg száját vízbe, azután a kakaó porba mártjuk és a golyók közepébe nyomjuk. Ezt mindegyikkel megismételjük... Nem biztos, hogy minden egyes tésztánál vizezni kell, ezt úgyis látod, mennyire lesz kakaós.
Az előkészített gombákat 200 fokra előmelegített sütőbe 10-12 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha megemelve a kapap kezd barnulni.

Tipp: a keményítőt ne helyettesítsd liszttel...Az miatt tartja a gomba a formáját. 
Fázis fotókér katt a linkre ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése