2017. január 30., hétfő

Keleti csemege

Életem Párja elég édes szájú, nincs ezzel semmi baj, és neki még csak diétáznia sem kell, így kiélhetem rajta kisérletező kedvem. Ezt a sütikét már régóta szerettem volna megcsinálni neki, mert a kedvencei közé tartozik. Ezidáig még csak Baranyában egy cukiban tudott ilyet enni, de mióta onnan elköltöztünk, nem volt rá lehetősége. Látogatóba ugyan vissza járunk, de nem talált...
Sokat kerestem a receptet, de mind olyan bonyolultnak tűnt. Aztán anyósom küldött egy linket, persze, hogy neki is a fia jutott eszébe amikor rábukkant :D
Ezután már nem várattam sokáig, hamar megvalósítottam. Sikerült is jól meglepnem vele.
( forrást sajnos nem tudok megjelölni, akkor kijegyzeteltem, azóta nem találom a linket)


Hozzávalók:

- 2 db ostyalap (készen vásárolt)
- 25 dkg vaj
- 12+20 dkg cukor
- 4 db tojás sárgája
- 25 dkg durvára darált dió

Elkészítés:

A vajat, és a 12 dkg cukrot valamint a tojások sárgáját felfőzzük. Ne forraljuk túl mert akkor a tojás kicsapódik, és lesz egy cukros tojás rántottánk. Belekeverjük a diót, félre tesszük. Addíg amig a 20 dkg cukorból karamellt nem készítünk. Vigyázz ne égesd meg a cukrot, mert keserű lesz a sütid, épp csak mézszínűre pirítsd. Majd a diós masszát és a karamellt keverd össze. LEGYÉL NAGYON ÓVATOS A KARAMELL NAGYON FORRÓ!!!! Én ugyan óvatos voltam, mégis sikerült némi sérülést szereznem.
Ezután töltsd az ostyalapok közé, tegyél rá valami súlyt és egy napra tedd így a hűtőbe. ( én papír törlőt tettem rá, és arra 2 dobozos tejet.)
Másnap szépen lehet szeletelni. Frissen szeletelve az ostya törik...

2 megjegyzés: