2017. január 7., szombat

Túró felfujt / szuflé (low carb)


Ripost- os cikkben akadtam erre a finom büntelen nyalánkságra. A receptet nem mentettem el. Aztán egy ismerősöm ismét felhivta rá a figyelmem úgy, hogy elkeszitette. Nálam megint feledésbe merült. Rita nem ijedt meg a dologtól, hogy nem volt szuflé formája, (az én tanácsomra) elkeszitette csészében.  Na igen kívülről könnyű okosnak lenni, de én még mindig nem fogtam bele. Csak hagytam, hogy birizgáljon. Aztán az volt a kifogásom, hogy nincs cukor mentes pudingporom a szuflé forma nem lehetett kifogás, hisz van csésze.
 De mostmár nem kerestem kifogást, csak a konyhai mérlegem, és a szilikon sütőformám. Nekiálltam és meglepően hamar már a sütőben is volt. Rögtön dupla adaggal indítottam...Ezt a dupla adagot is írom le. Felezve 3 szuflé formával lesz.

Hozzávalók:

- 200g túró
- 100g tejföl
- 4 db tojás
- 50g cukormentes puding ( nekem ilyen nem volt és original Dr. Oetkert tettem)
- fél ampula vanilia aroma
- 1 db citrom reszelt héja
- 20g update 1 zero ( vagy más édesítő ízlés szerint. A zéró 4x édesebb pl az eritritnél)
- 1 csipet só

Elkészítés:

Én krémes állagú túróval csináltam, ha neked igazi magyar darabos túród van,akkor villával törd át. Add hozzá a tejfölt, édesítőt, tojások sárgáját, a pudingportés a citrom héját valamint az aromát.
A fehérjéből egy csipet sóval verj kemény habot, forgasd a túróhoz.
A szuflé formád vagy csészéd kend ki vékonyan vajjal. Ha szilikon formát használsz ez nem szükséges. Töltsd  masszát 3/4 ig a formába. 160 fokra előmelegített sütőben süsd 15- 20 percig.
Én kostoltam csak úgy magában is, de igazán jól megy hozzá az U1 szamóca lekvár is. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése