2017. szeptember 5., kedd

Bakonyi húsgombóc ( low carb)



Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem sokszor gondot okoz a főzés. Na nem az elkészítés, hiszen szeretek a konyhában ténykedni. Sokkal inkább a mit... Mert ugye a családom, nem követi 100% ban a lowcarb étkezést, de azért van már elég sok minden, amit megesznek. Nem akarok négyünknek hatfelé sem főzni... 
Na most itt ebben az ételben szerencsére mindent kitudtam cserélni, arra amit már ők is elfogadnak, kivéve a tésztát. Azt ők normál orsót ettek, míg én u1 orsóval tálaltam a saját gombócaimat.

Hozzávalók:

  Gombóchoz:
  • fél kg darált ( tetszőleges ) hús ( én sertés és marha vegyesen ettem)
  • 1kisebb hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 4 ek teljes kiőrlésű graham morzsa, vagy aprószemű zabpehely
  • só, bors
  • Zsiradék az elő sütéshez (én repce olajat használtam)
  • 2 db tojás
  Szószhoz:
  • 25 dkg csiperke gomba
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 pohár tejföl
  • 2-3 tk étkezési keményítő , vagy ch csökkentett liszt
  • 2-3 ek zsiradék (nálam repce olaj)
  • 1 ek édes nemes piros paprika
Elkészítés:

A darálthúshoz hozzá reszeltem a hagymát, és a fokhagymát. Ízlés szerint sóztam, borsoztam. Hozzá ütöttem a tojást, a morzsát is bele öntöttem, és össze kevertem. Felhevítettem a zsiradékot, és a masszából diónyi gombócokat formáltam, amiket hírtelen körbe sütöttem, amikor elkészültek félre tettem őket.
A kockára vágott hagymát, a zsiradékon üvegesre hevítettem. A gombát megmostam, szeleteltem, és a hagymára dobtam. A tűzről lehúzva megszórtam a paprikával, és felengedtem annyi vízzel, hogy ellepje.Ízesítettem... Kb 5 percig főztem, majd hozzá adtam a gombócokat is. Lehet a folyadékot pótolni kell, hogy ellepje a húsit is. Így együtt főzöm tovább.
Ha most tesszük fel a tészta vizet forrni, akkor kb pont egyszerre készül el. Mielött a tészta főzési ideje lejárna a tejfölben csomó mentesen elkeverjük a sűrítő anyagot ( keményítő ) és hőkiegyenlítéssel a szószhoz csurgatjuk. 1 perc alatt beforraljuk, a tésztát leszűrjük, és lehet is tálalni...
Nem olyan bonyolúlt mint amilyennek elsőre látszik 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése