2017. október 21., szombat

Lángos (low carb)

Van már fent egy lángos recept, de az a hagyományos lisztes, krumplis verzió. Ez amit most készítettem egy szénhidrát csökkentett változat. Tejföl és sajt nélkül még paleo is.
Nagyon gyorsan elkészül, max fél óra és már lehet is falatozni. Állagra picit tömörebb, nem levegős laza mint az élesztős, vagy netán sütőporos társa. Nekem inkább az olajban sült krumpis pogácsára hasonlított. De finom, mellék ízt nem éreztem...

Hozzávalók (4db- hoz):
  • 20 dkg low carb lángos sütőmix( Szafis)
  • 6g só
  • 20 ml frissen facsart citrom leve
  • 3 db tojás
  • 10 dkg víz
Elkészítés:

A tojást egy tálba feltörjük, villával lazán felverjük. Hozzá adjuk a citrom levet és a vizet is. Egy másik tálba kimérjük a "lisztet", hozzá adjuk a sót. Majd a tojásos keveréket hozzá csurgatjuk. Gyors mozdulatokkal sima tésztává gyúrjuk.
10 percig állni hagyjuk, olajat, vagy zsírt felhevítünk, a tésztát 4 egyenlő részre vesszük. Én olajos kézzel lapogattam el őket (kb 18 cm átmérőjű korongokká nyújtjuk). Majd mehetett is a forró olajba. Addig sütjük mind két oldalát, amíg szép színt kap. Fokhagymás tejföllel és sajttal fogyasztottam..

100g kész lángos:
Energia:251 kcal
Szénhidrát:29,2 g
Fehérje: 9,4g

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése