2011. február 21., hétfő

Dávidka I. szülinapi tortája


,
Valami finom, de szép és kisbaba számára is fogyasztható tortát akartam. Pár nappal előbb mamától kaptam egy receptet, valami ezer, meg egy éves receptes újságból másolta le. Sok ilyen újsága van, ha megyünk hozzá átnyálazom majd őket :D Így elindult a vezér hangya, és ez lett az a torta.



Gesztenyés Scharlotte

6 tojásból piskótát sütünk tepsiben. Mégmelegen konyharuhával feltekerjük, így hagyjuk kihülni. Ha kihült megkenjük 15 dkg barack lekvárral. Kb 1 cm es darabokra a tekercset felszeleteljük. Kibélalünk folpakkal egy ovális aljú edényt, és a piskótatekercs szeleteket szépen az oldalába állítgatjuk úgy, hogy ne maradjon hézagos. Ebbe töltjük aztán a következő krémet.

4 dl tejszínt 20 dkg porcukorral kemény habbá verünk, adunk hozzá egy vaníliás cukrot, és 1 citrom héját(elhagyható). 1 dl vízben feloldunk 3 cs zselatint(én instanttal csináltam)Beleforgatunk 25 dkg finomra reszelt gyesztenye masszát.

Ezt öntjük a piskótás tálba. Ha megszilárdul a krém kissé (instant szelatinnal azonnal lehet) betakarjuk piskótatekerccsel és hűtőbe tesszük. Másnap tálra borítjuk, és jó étvággyal elfogyasztjuk.

A teknős lába feje és farka marcipán,a többi díszt vettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése