2011. február 26., szombat

Mákos béles


Napok óta ennék valami mákosat, de nem tudtam kitalálni, hogy mi legyen az. Neki álltam lapozgatni a Horváth Ilona féle szakácskönyvemet, és ott találtam egy receptet, ami a mákos béles névre hallgatott. Meg néztem van e itthon hozzá minden, és volt... Ezért neki veselkedtem. Még a sütőben volt amikor csörög a telefonom, Kriszta hív, hogy át jönnének. Na mondom úgy tűnik a másik tömbbe is érezni a süti illatát :D
Na akkor vissza kanyarodva a bélesre, kicsit csalódtam benne. Kevésnek találtam a tésztát. Vagy a tepsi volt nagy? Nem tudom! Mindenesetre az íze jó lett, viszont kiderült Kriszta nem eszik mákosat :S

Szóval elő kaptam 25 dkg mákot, és 20 dkg cukrot, 5 dkg búzadarát, és ezt 3 dl tejben sűrűre főztem. Ki hűtöttem, és ment bele 2 tojás fehérje kemény habbá verve, meg fél citrom héja. Félre tettem... Bepakoltam a robot gépembe 30 dkg lisztet,15 dkg margarint,és 2 ek tejfölt, és hagytam, hogy helyettem dolgozza ki a tésztát. Ez meg történt, kissé át dolgoztam a tésztát, és ketté vettem. kinyújtottam őket, enyhén kikent tepsibe fektettem. Most elő került a szomszéd nénitől kapott lekvár, még maradt belőle most is kicsi.Szóval vékonyan megkentem az alsó tésztát vele, erre rákentem a mákot és betakartam a másik tésztával. tojással megkentem a tetejét, és egyenletes tűznél arany barnára sütöttem. Mikor megsült kiborítottam és hagytam kihűlni, porcukroztam, és morgolódok amiért nem pitét csináltam inkább a béles helyett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése