2011. április 28., csütörtök

Frankfurti leves


Mióta Dávid nem bébiételen és anyatejen él , vagyis házi kosztot eszik ő is szinte minden nap kell levest főznöm, vagy úgy kell alakítanom, hogy minden napra legyen valamiféle leves. Ő mint azt már említettem nagyon leveses. Nincs is ezzel semmi baj, csak dupla fejtörés nekem. Mert nem elég, hogy a főételt ki kell találnom de még a levesen is törhetem a fejem.
De megéri mert legalább eszik.
Ma mondjuk nem tudom mi lehetett az oka de nem volt épp elragadtatva az eredménytől, de mint utóbb megállapítottam nem volt annyira éhes mint amennyire álmos. Csak pár kanállal volt hajlandó elfogadni és ment is aludni, ami 2 perc alatt sikerült is.

Szóval én a levesnek ezt a fajtáját így készítem:

1 kisebb vagy egy fél fej kelkáposztát folyó víz alatt alaposan megmostam és vágódeszkán kockára vágtam. Ugyan azzal a technikával mintha hagymát vágnék fel. Bele tettem egy lábasba és 2L hús vagy zöldség alaplével(ennek hiányában ugyanennyi víz és kocka vagy ízvarázs is alkalmazható jelen esdetbez ez utóbbi volt)felöntöttem egy csipet köménymagot is szórtam bele és felforraltam. Meg pucoltam 3 db krumplit és kockára vágva hozzá adtam. Addig főztem amíg a krumpli meg nem puhult. Ekkor 3 evőkanál lisztből és kb fél dl olajból gyenge rántást készítettem. Félre húztam és bele zúztam 3 gerezd fokhagymát, amit jó átkevertem a rántással és a leveshez öntöttem. Beforraltam és 2 pár virslit bele szeleteltem amivel még 1-2 percig főztem. Kész is a laktató, tápláló leves...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése