2011. április 30., szombat

Rakott kel(káposzta)

Akkor ha franfurti leves készül biztosan rakottkel is, mert nem akarom, hogy kárba menjen a káposzta. A család szereti is. Szeretjük a rakottas ételeket, de fényképezni szinte lehetetlen őket tálalva. Na én azért megint meg próbálkoztam vele, kisebb mint nagyobb sikerrel. Az íze nagyon jó lett, bizonyítja ezt, hogy kiskorú jól betermelt belőle.

Fél fej kelkáposztát(ami a franfurtiból maradt) folyó víz alatt alaposan megmostam és leveleire szedtem. Sós forró vízbe feltettem a tűzre és 5 percig forraltam. Ezalatt 1,5 bögre rizst feltettem párolni. Kevés olajon átpirítottam sóztam és 2 bögre vízzel felöntöttem amikor felforrt a víz letakartam és takarékra vettem a lángot. A káposztát 5 perc után leszűrtem. Egy fej vöröshagymát kevés olajon üvegesre hevítettem,tűzről lehúzva bele zúztam 3 gerezd fokhagymát, és fél kg darált húst(sertés és marha vegyesen) rátettem. Fűszereztem sóval, borssal, majorannával, kis oregánóval, és petrezselyemmel. Átpirítottam, közben a hús levet engedett ebben a lében főztem 10-15 percig. Nem főtte ez az összes levét...
Amikor mindennel elkészültem elkezdtem rétegezni.
Egy tűzálló tál alját a káposzta levelek felével kiraktam. Erre ráterítettem a rizs felét.


Majd a húsit is leterítettem

és jöhetett a rizs másik fele

Egy nagy pohár tejföl felét rákentem a rizsre és a maradék képoszta levelekkel betakartam

A maradék tejföllel leöntöttem és egyenletesen szétkentem


20 perc alatt készre sütöttem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése