2011. május 23., hétfő

Meggyes kevert


Életem párja nagyon ritkán szokott tőlem kérni, hogy enne valamit és azt főzzek, vagy süssek. Mondván nem akar a kívánalmaival terhelni engem, de én meg szoktam neki mondani, nagyobb teher az, hogy kitaláljam mivel tegyem tele a hasukat mintha kívánságra főzök. Na a minap csak olyan halkan valahonnan félfüllel hallottam, hogy meggyes pitét enne... Pitéhez nem volt itthon elég margarinom, de egy kevert sütit össze tudtam neki tegnap tákolni.
A tészta nagyon finom, tényleg jó a recept, csak a meggyem lett valahogy nehezebb a keleténél mert leúszott az aljára... :S Hát nem lehet minden tökéletes mondhatnám, de még így sem mondom mert abból a szepontból viszont tökéletes ez a dolog,h az aljára lement a gyümi, mert kiskorú nem szereti, viszont a sütit igen. Így nagyon egyszerűen eltávolítottam a meggyréteget és a tésztát már tolta is minden zokszó nélkül befelé.
Megjegyzem a meggyet én sem szeretem...

Az alap recept Margarétától származik a mindmegette oldalról. De én ezt is átformáltam a mi szájízünkre kicsit.
10 dkg lágy margarint habosra kevertem 25 dkg cukorral és 4 tojás sárgájával.Hozzá öntöttem 2dl szobahőmérsékletű tejet(ha nem ezt teszed mármint ha nem szobahőmérsékletű hanem hűtő hideg akkor a margarint összekapja a hideg,de úgy sem lesz baja)1 cs sütőport összekevertem 25 dkg liszttel, 1 kávéskanál fahéjjal , ugyanennyi őrölt gyömbérrel és 2 zacsi vaníliás cukorral, folyamatos keverés melett a masszához adtam és utána óvatosan belekevertem a habbá vert fehérjét.
Kibéleltem egy sütőtálat papírral és a masszát bele öntöttem, és a lecsepegtetett meggyet egyenletesen beledobáltam.

Előmelegített sütőben kb 30.40 percig sütöttem, de tűpróbázni kell!

2 megjegyzés:

  1. én sem szeretem a meggyet, de anyunak is van vmi hasonló receptje és a tésztája nagyon finom. Amúgy tavaly nyáron egyszer sikerült olyan meggyet vennie, ami olyan jó volt, hogy még hajlandó is voltam megenni, de csak sütiben ;).

    VálaszTörlés
  2. Ha a meggyet lisztbe, vagy zsemlemorzsába hempergeted, nem ül le a tészta aljára. De nálad most a gyerkőc miatt ez volt a szerencsés.

    VálaszTörlés