2011. június 16., csütörtök

Csikós tokány


Hosszas fejtörés után döntöttem emellett az étel mellett. Az az igazság, hogy már kifelé áll a rudam, szombaton hajnalban utazunk, és már nagyon be vagyok sózva. Így az elintéznivalókon, pakolnivalón jár az eszem, és nem a főzésen. De enni kell...
EZt az ételt régen is csináltam,szívesen enném is, ott sem kell állni mellette, így jó választásnak tűnt, tűnik.

20 dkg császár szalonnát , kockára vágtam és egy pici olajjal hogy meg ne kapjon kiolvasztottam.
1 fej vöröshagymát felkockáztam és üvegesre pirítottam a szalonnán, ezután rádobtam a 80 dkg csíkokra (kelett volna vágni de nekem kockára sikerült :D)vágott sertés lapockát, és fehéredésig átpirítottam.
Felöntöttem egy kis vízzel annyival ami éppen nem lepi el. Fűszereztem borssal, sóval, pirosparikával, petrezselyemzöldel és majorannával. " gerezd fokhagymát rázúztam és hagytam lassan fődögélni.Félidőben 1 paradicsomot megpucoltam és rászeleteltem, 1 tv paprikát szintúgy rávagdostam. Csak kevés víz kell alá, hogy a végére jó sűrű szaft maradjon, ha elfő nagyon csak keveset kell alá önteni. Készre főztem és főtt pennetésztával tálaltam.
Van aki tejfölt tesz bele, én a végén már a tányérban kínálok hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése