2011. június 14., kedd

Hajtovány


Ez a kelt tésztás finomság is az NLC-n indult hódító útra annak idején, szinte mindenki elkészítette valamilyen változatba. Azt a receptet, mennyiséget amit én használok nem tudom kitől mentettem, de az eredeti ki mástól származna mint Limarától.
Hosszabbacska szünet után jöttek a fiúk kersztszülei, és végre volt alkalmam ismét kényesztetni a családot.

Úgy láttam ízlett is mindenkinek, vagy nagyon éhes volt a banda mert szinte maradéktalanul mind elfogyott.

50 dkg lisztet a robot táljába tettem és 2,5 dkg élesztőt 1 dl langyos tejben és egy kockacukorral fel futattam. 1 tojást ütöttem a liszthez, 2 kávés kanálnyi sót adtam hozzá, 5 evőkanál étolajat és a felfutott élesztőt valamint további 2 és fél dl tejet. Alaposan kidagasztattam a robival és duplájára kelesztettem.

Ezután 3 részre vettem külön-külön mindegyiket kinyújtaottam, megszórtam apró kockára vágott sonkával, megszórtam apróra vágott lilahagymával (ízlés szerint, ki mennyit szeret benne), reszeltem rá bőven sajtot, és mint a beiglit feltekertem.
A tekercseket trapéz alakban vágtam és sütőpapíros lemezre tettem, felvert tojással lekentem őket. Előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.

Kiskorú alig bírta kivárni, hogy meg hüljön, a még langyos hajtovánnyal bekotyolt keresztapu ölébe és addig míg meg nem ette ki sem szállt onnan.
Hiányoztak neki, mert folyton ölelgette meg puszilgatta őket, szinte egy lépést sem tudtak, hol egyik, hol másik tenni nélküle. :D

Szinte bármit bele lehet tenni, nagyon jó a hűtőben kallódó felvágottdarabok felhasználására még mielőtt megromlanak. De édesen is kiváló!

2 megjegyzés: