2011. június 10., péntek

Rakott karfiol



A minap karfiol levest akartam főzni. Volt is száp a boltba ahová járok de darabra lehetett venni. Ki is választottam egy jó nagyot mert ha már ott hagyok érte kicsivel több mint 500Ft-ot akkor nehogy már ökölnyi darabka legyen...
Így haza hoztam egy jókora csecsemőfej nagyságút, amiből csak a negyedét használtam el a leveshez. Aztán jött tegnap a gondolkodás, hogy mi a fene legyen belőle, hogy ne menjen tönkre. Latolgattam a rántott karfiol és a rakott között. Mindegy mert apa egyikért sincs oda. Viszont a kiskorú nem nagyon szereti rántva, vagyis legutóbb nem fogadta el, viszont az ilyen rakott darálthusis, rizses cuccokat szereti. Ezért hát ez melett döntöttem.

A menete ugyan az mint a rakott kelkáposztának.

' nagy fej(esetemben 3/4) karfiolt megmosunk és rózsáira szedünk. Forró vízben feltesszük és forrástól számított kb 5 percig főzzük, ezalatt félpuhára fő. Leszűrjük, lecsepegtetjük.

2 bögre rizst olajon 2 percig hevítjük majd felöntjük 3 bögre vízzel és felforraljuk, sózzuk, majd lefedve takarék lángon puhára pároljuk. Ezalatt a vízet magába szívja.

Egy fej vöröshagymát olajon üvegesre hevítünk és fél kg darált(akármilyen) hust ráteszünk amivel tovább pirítjuk. Megsózzuk, fűszerezzük sóval, borssal, oregánóval. 2 buci gerezd fokhagymát is aprítottam rá. Az egészet 10 percig főztem a daráltús saját levével amíg azt el nem főtte.

Ezután egy hőálló tál alját kikentem margarinnal és a karfiol rózsák felét elterítettem benne. Majd a rizs felét erre terítettem és erre a húst és megint rizs, majd a karfiol másik felét. 1 nagy pohár tejfölt 1 tojással kikevertem és a rétegekre öntöttem, majd legvégül 10 dkg reszelt trappistával gazdagon megszórtam.

Sütőben30 perc alatt átsütöttem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése