2012. november 1., csütörtök

Mézes mustáros sült csirkecomb


Ígértem, hogy  hozni fogom az a csirkecombit amit a sárgarépa főzelék mellé készítettem.
Az előbb nézegettem a képeket melyiket is tegyem ide és olyan éhes lettem tőle... Szinte érzem az ízét a számba, nagyon finom volt. Hamarosan újra készítem...

1 kg csirkecombról a bőrét lehúztam kettő darabba vágtam hidegvízben megmostam a futóműveket és egy erős zacskóba tettem.
Elkészítettem a pácot, ami 3 ek mustárból, 3 ek mézből, 1ek szárított petrezselyemből, fél ek szárított morzsolt majorannából, 2 gerezd fokhagymából és egy ek házi paprika krémből állt, valamint fél kk őrölt borsot is adtam hozzá. A paprikakrémet ajándékba kaptam, nagyon sós, így plusz sót nem tettem már hozzá. Ha nem tettem volna ezt a krémet rá akkor egy kis fűszerpaprikát szórtam volna a pácba és sót.
Ezt a pácot az előkészített combikra öntöttem a száját a zacsinak jól becsomóztam, és átdörzsöltem a húst, hogy a fűszer mindenhol érje.
Pár órára hűtőbe tettem, de mégjobb ha már előző este elkészítjük úgy az ízek jobban bele tudnak ivódni a húsba.
Egy magas falú tepsibe öntöttem a pácolt húst a páccal mindennel együtt, fél dl vizet öntöttem alá, és pár kis kocka vajdarabot pottyantottam a tetejébe, 1 fej tisztított vöröshagymát négybe vágtam és úgy találomra bele szórtam....
Alufóliával letakartam és előmelegített sütőben 200 fokon 25 perc alatt megpároltam a combikat, majd a fóliát levéve a lével néha meglocsolva szépen rásütöttem olyan 15-20 perc alatt. De a hőfokot már vissza vettem 180 fokra, hogy piruljon a hús és ne égjen.

Nem kell félni a méztől nem lesz édes a hús mert ugyanannyi savanyú is kerül a pácba a mustár képében és így szépen ellensúlyozzák egymást az ízek. ;)

1 megjegyzés:

  1. Ezt szoktuk csinálni. Nagyon szeretjük, igazán finom. Tiéd is roppant guszta! :-))

    VálaszTörlés